مهر لامرد

ساخت وبلاگ

مُهرستان » وزیر اطلاعات، امنیت را حاصل وحدت فرماندهی، تدابیر حکیمانه و فرماندهی با صلابت فرمانده کل قوا دانست و گفت: تلاش وزارت اطلاعات پیشگیری از دو قطبی شدن جامعه و صیانت از انسجام ملی است.

به گزارش مُهرستان به نقل از ایرنا؛ حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته تهران که به مناسبت روز سربازان گمنام امام زمان(عج) سخن می گفت، افزود: امنیت کشور دستاورد هماهنگی، همدلی، وحدت و همکاری تنگاتنگ سایر نهادهای امنیتی، نظامی، انتظامی و مدیریت سیاسی بوده است.
وی با تبریک فرا رسیدن زاد روز قطب عالم امکان، مهدی موعود، امام عصر ارواحنا لتراب مقدمه الفدا ادامه داد: به همین مناسبت روز سرباز گمنام آن حضرت را به محضر حضرتش، نایب به حقش رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی، مردم شهید پرور کشورمان، سربازان جان برکف امام عصر(عج) و به شما عزیزان، نمازگزاران محترم تهران تبریک و تهنیت عرض می کنم.
وزیر اطلاعات با بیان این که از دستاوردهای مهدویت، امنیتی است که بر جای جای کره زمین ایجاد می شود، اضافه کرد: در حکومت جهانی امام زمان(عج)، اضطراب ها، وحشت ها و دلهره ها از ناامنی ها از جامعه رخت بر می بندد و امنیت آرامش و آسایش بر جامعه بشری حکمفرما و بستر برای عبودیت حق تعالی فراهم می شود.
علوی اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان بستر ساز حکومت جهانی امام زمان(عج) با همین دستاورد با عنایت حق تعالی و توجهات امام زمان(عج) بهره مند بوده است.
وی خاطرنشان کرد: سالی که پشت سر گذاشتیم، شاهد حوادث ناامنی و ضد امنیتی در بسیاری از کشورهای جهان بودیم، صدای انفجار بمب و بوی باروت را از کشورهای منطقه و کشورهای دور همچون فرانسه و بلژیک شاهدبودیم. جمهوری اسلامی علیرغم توطئه های سرویس های جاسوسی کشورهای متخاصم و گروه های تروریستی برای چالش امنیتی، ایران سالی همراه با امنیت و آرامش را پشت سر گذاشت و مردم شاهد بودند در جمهوری اسلامی ایران اقدامات ضد امنیتی به وقوع نپیوست.
وی ادامه داد: وزارت اطلاعات ، سپاه پاسداران، بسیج قهرمان، قوه قضاییه، ارتش جمهوری اسلامی ایران ، وزارت کشور ، نیروی انتظامی ، شورای عالی امنیت ملی ، شورای امنیت کشور، ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع و سایر نهادهای موثر در امنیت در سالی که گذشت دست در دست هم نهاده ، با صمیمیت و اخلاص در جهت برقراری امنیت برای شما مردم عزیز از هیچ کوشش و مجاهدتی دریغ نکردند.
وزیر اطلاعات گفت: این وحدت و همدلی نیروهای موثر در امنیت به برکت وحدت فرماندهی و تدابیرحکیمانه و فرماندهی با صلابت فرماندهی معظم کل قوا رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای حاصل شده است.
علوی افزود: در این حرکت جمعی نهادها و نیروهای امنیتی، وزارت اطلاعات به عنوان سنگر سربازان گمنام امام زمان (عج) نقش ویژه و برجسته ای داشته است و راز و رمز این توفیق، ایمان سربازان گمنام امام زمان، دینداری، وارستگی و ولایت مداری این عزیزان و عشق آنها به برقراری امنیت برای مردم شهید پرور کشور بوده است.

**کار اطلاعاتی دانش بنیان
وی در ادامه به موفقیت های این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: یکی از عوامل موفقیت وزارت در انجام این ماموریت، زیربنای علمی کار اطلاعاتی در این وزارت بوده است. در وزارت اطلاعات هزاران نیروهای تحصیلکرده با تحصیلات بالای دانشگاهی در مقطع دکترا، فوق لیسانس و همچنین جمع قابل توجهی از فضلای حوزه علمیه با تحصیلات خارج فقه و اصول به کار اطلاعاتی با زیربنای علمی می پردازند و به مسایل، با تخصص و تبحر می پردازند که مسایل را با هزینه هرچه کمتر برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فراهم کنند.
علوی افزود: اضافه بر نیروهای تحصیلکرده موجود در وزارت، هزاران نفر از کارکنان وزارت در حال تحصیلات تکمیلی در مقطع دکتری و فوق لیسانس در رشته های مختلف علمی هستند که نقش وزارت در آینده با تحولات علمی جهان و تحولات علمی در کشورمان بتوانند با کار اطلاعاتی دانش بنیان، ماموریت خود را به نحو احسن انجام دهند.

**وزارت اطلاعات رتبه سوم محبوبیت در بین مردم/جامعه امن به جای جامعه امنیتی
وزیر اطلاعات اضافه کرد: یکی دیگر از عوامل موفقیت وزارت اطلاعات در ماموریت خود پیوند تنگاتنگ با شما مردم عزیز، هوشیار و هوشمند بوده است. همانگونه که امام راحل به هنگامی که ۳۶ میلیون جمعیت داشتیم فرمودند اطلاعات ۳۶ میلیونی امروز باید بگوییم اطلاعات ۸۰ میلیونی و حساسیت، هوشیاری و اطلاع به موقع مردم عزیز ما، دستگاه اطلاعاتی وزارت اطلاعات را موفق به کشف بسیاری از توطئه ها کرده و توطئه گران را زیر ضربه برده است.
وی ادامه داد: این پیوند تنگاتنگ وزارت اطلاعات با آحاد مردم هوشیار کشورمان باعث شده است که رابطه ای عاطفی و قلبی با ملت داشته باشد و از پشتوانه و سرمایه عظیم اجتماعی برخوردار باشند.
علوی گفت: برابر نظرسنجی هایی که توسط دستگاه های متصدی نظرسنجی در کشور به عمل آمده است وزارت اطلاعات در بین دستگاه ها و وزارتخانه ها از رتبه سوم و چهارم در بین مردم محبوبیت و مقبولیت را کسب کرده است. راز کسب این جایگاه در راهبردهای این وزارت بوده است که هدف اصلی آنها رضای خدا و آرامش مردم است.
وزیر اطلاعات افزود: توجه به راهبرد جذب حداکثری و دفع حداقلی که رهبر معظم انقلاب آن را به عنوان نقشه راه تمامی دستگاه های نظام ترسیم فرمودند و اولویت دادن به جامعه امن به جای جامعه امنیتی، تقدم پیشگیری بر مقابله و تقدم رویکردهای ایجابی بر اقدامات سلبی برابر حدیث امیرمومنان علی (ع) که فرمود پیشگیری از معالجه بهتر و ارزشمندتر است.

**مبادله زندانی، رفع تعقیب و بازگشت یک میلیارد و ۷۱۰ میلیون دلار
وزیر اطلاعات دیگر دستاورد وزارت متبوعش را مبادله زندانیان ایرانی دانست و گفت: وزارت اطلاعات ماموریتی که شورای عالی امنیت ملی بر عهده وزارت اطلاعات گذاشت را با موفقیت به مرحله انجام رساند و در نتیجه مذاکراتی که انجام شد چند زندانی ایران از زندان های امریکا آزاد و ‌از چندین فرد تحت تعقیب،‌ رفع تعقیب به عمل آمد.
علوی افزود: یک بانک از تحریم خارج شد و ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه ایران با سود آن که جمعا یک میلیارد و ۷۱۰ میلیون دلار می شد،‌ به کشور بازگردانده شد.
وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: این خدمات است که امام راحل کارکنان فداکار این وزارت را مفتخر به سربازی گمنام امام زمان(عج) کردند و فرمودند فرق است بین سرباز گمنامی که قدرتهای مادی به آن فخر می فروشند و بین سربازان گمنامی که پرورده اسلام و مکتب توحید است که انگیزه آنان تحصیل قدرت و اکثرا ستمکاری است و انگیزه اینان خدا و طلب حق است.
علوی با بیان این که رهبر معظم انقلاب نیز نیروهای وزارت اطلاعات را عناصری مومن، متدین، وارسته و فداکار خواندند و تلاش آنان را در راه برقراری امنیت کشور مجاهدت خاموش نامیدند، اضافه کرد: سربازان گمنام امام زمان(عج) با نیرویی که از این دو مدال افتخار می گیرند با تمام توان، در جهت انجام وظیفه و برقراری امنیت برای شما مردم عزیز می کوشند تا رضای حق تعالی و خشنودی شما بندگان خدا را تحصیل و لبخند رضایت را بر لبان ولی امر و فرمانده خویش بنشانند.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 120 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:04

مُهرستان » نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس نهم، با اشاره به ابلاغ قبلی مصوبه الحاق فارس به خلیج فارس به دو استانداری هرمزگان و فارس گفت: عملا اجرای الحاق هیچ مشکلی ندارد، چون دیگر نیازی به مصوبه‌ و یا مجوزی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مُهرستان به نقل از خبرنگار ایلنا در لامرد، سید موسوی موسوی، در مراسم تجلیل از خدمات او در سالن اجتماعات معلم شهر لامردگفت: قضیه الحاق فارس به خلیج فارس و اتصال لامرد به دریا تمام شده است. مصوبه شورای عالی امنیت ملی اخذ شد. مصوبه به تایید مقام معظم رهبری رسید. موضوع در دولت قبل مصوب شد. یک بار دیگر در دولت جدید هم به تصویب رسید. مصوبه هیئت دولت به وزارت کشور ابلاغ شد. وزارت کشور به هر دو استانداری فارس و هرمزگان ابلاغ کرد و به فرمانداری لامرد هم ابلاغ شد.

وی با تقدیر و تشکر از تیم رسانه‌ای خود در انعکاس اخبار و گزارش‌های این چهارسال، بیان کرد: خدا را شاهد می‌گیرم که اصلا تمایل نداشتم جلسه‌ای تحت عنوان تقدیر از بنده حقیر برگزار شود، اما دوستان جوان ما اصرار زیادی برای برگزاری این برنامه مردمی داشتند و زحمت زیادی را متقبل شده بودند و در نهایت من هم به ناچار پذیرفتم.

موسوی گفت: در این چهار سال پروژه‌های بزرگ و زیرساختی عظیم و فعالیت‌های مختلفی علی‌رغم شرایط حاد اقتصادی کشور انجام شد و عمده این توفیق‌ها هم به آن دلیل بود که من خالصانه در این مسیر گام نهاده بودم و فقط به دلیل جلب رضایت الهی و برای انجام تکلیف در این عرصه وارد شدم.

وی افزود: از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان لامرد و در طول ۲۴ سال فعالیت این نهاد، تنها مبلغی در حدود ۷ میلیارد تومان اختصاص یافته بود. اما فقط در طول چهار سال گذشته و با وجود تمامی تنگناهای اقتصادی سال‌های اخیر، شما شاهد بودید عملیات عمرانی در ده‌ها روستا انجام شد و مبلغی بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان در حوزه بهسازی روستاها تزریق شد. در حوزه شهرستان مهر هم آمارها به همین شکل است.

نماینده مردم لامرد و مهر در دوره نهم مجلس شورای اسلامی با ارائه گزارشی کوتاه از فعالیت‌های راهسازی در حوزه انتخابیه، اظهار کرد: در حوزه فعالیت‌های راهسازی تنها در پروژه عظیم تونل شهید باقری لامرد که بزرگ‌ترین تونل جنوب کشور است، حدود ۹۰ میلیارد تومان هزینه شد. پروژه محور مهر-گله‌دار-دارالمیزان-دوراهی جم به اتمام رسید. محورهای مختلف بین بخش‌ها و مرکز شهرستان انجام شد و همه شاهد بودند اقدامات بسیار بزرگی در حوزه راهسازی صورت گرفت.

وی تصریح کرد: در حوزه آب ده‌ها میلیارد تومان اعتبار اخذ و تزریق شد و عملیات آبرسانی به بسیاری از شهرها و روستاهای حوزه انتخابیه انجام شده است و سهم آب شهرستان‌های لامرد و مهر از طرح محرم چندین برابر شد.

موسوی با بیان اینکه در این چهار سال اقدامات بزرگی در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته است، افزود: بیمارستان جایگزین لامرد پس از مجوز احداث، شروع به ساخت کرد و اکنون احداث طبقه دوم آن نیز به اتمام رسیده است. در تمامی بیمارستان‌های دو شهرستان شاهد افزایش پزشکان متخصص بودیم. ام آر آی لامرد خریداری شده و به زودی در بیمارستان حضرت ولیعصر راه‌اندازی می‌شود. درمانگاه تامین اجتماعی، احداث و تجهیزات آن خریداری شد. تجهیزات مختلفی برای بیمارستان‌های دو شهرستان اخذ شد. بیمارستان علامرودشت راه‌اندازی شد.

موسوی اضافه کرد: عملیات گازرسانی در بسیاری از روستاهای هر دو شهرستان آغاز شده و در برخی از آنها به اتمام رسیده است و در سایر روستاها نیز تامین اعتبار شده و به مرور انجام می‌شود که در مجموع می‌توان گفت در این چهارسال شاهد انقلاب گازرسانی در سطح حوزه انتخابیه بودیم.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه در این چهار سال برخی پروژه‌ها به اتمام رسید، بیان کرد: موضوع الحاق فارس به خلیج فارس و اتصال لامرد به دریا تمام شده است. مصوبه شورای عالی امنیت ملی اخذ شد. مصوبه به تایید مقام معظم رهبری رسید. موضوع در دولت قبل مصوب شد. یک بار دیگر در دولت جدید هم به تصویب رسید. مصوبه هیئت دولت به وزارت کشور ابلاغ شد. وزارت کشور به هر دو استانداری فارس و هرمزگان ابلاغ کرد و به فرمانداری لامرد هم ابلاغ شد.

وی ادامه داد: عملا اجرای الحاق هیچ مشکلی ندارد، چون دیگر نه نیازی به هیچ مصوبه‌ای دارد و نه نیازی به هیچ مجوزی دارد. مثل این می‌ماند که ملکی را به شما فروخته‌اند، اما می‌گویند فعلا چون همسایه شما قدری از این اتفاق ناراحت است، در مقطعی از این منزل استفاده نکنید. اما ملک متعلق به شماست، این دیگر بر می‌گردد به اراده استان و هر زمان بخواهند می‌توانند وارد ملک خود شوند و این بحث کاملا تمام شده است.

نماینده مردم لامرد و مهر در دوره نهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد و گفت: دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور هم پیش از انتخابات اسفندماه به بنده اطمینان دادند که اجازه دهید انتخابات را پشت سر بگذاریم، بعد از برگزاری انتخابات و در خلاء پایان دوره نهم و آغاز دوره دهم آن را اجرایی خواهیم کرد، لذا این موضوع بحثی تمام شده است.

وی با ارائه گزارشی از وضعیت صنایع حوزه انتخابیه لامرد و مهر، گفت: عملیات احداث آلومینیوم لامرد به عنوان بزرگ‌ترین کارخانه آلومینیوم کشور از چندماه پیش آغاز شده است و اکنون در حال اجراست. ۲۴ دی ماه ۹۴ روز آغاز قرارداد اجرایی شرکت ان اف سی چین است و این شرکت موظف است ظرف ۳۲ ماه آینده، نخستین شمش آلومینیوم را تحویل دهد و در صورت هر روز تاخیر از این قرارداد، باید روزانه مبلغی در حدود ۲۵۰ میلیون تومان به عنوان جریمه بپردازد. لذا این پروژه هم بحمدالله هیچ مشکلی ندارد و با قوت در حال انجام است.

وی تصریح کرد: پروژه اتان‌گیری شهرستان مهر، نیروگاه منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر شهرستان لامرد و سایر پروژه‌های صنعتی که با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور به استان فارس کلنگ زنی شد در حال انجام است.

نماینده مردم لامرد و مهر در دوره نهم مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تعدیل تعرفه برق شهرستان‌های لامرد و مهر، بومی شدن نیروها در پارس جنوبی و عسلویه، افزایش چشمگیر اعتبارات دولتی، احیای عوارض ارزش افزوده پالایشگاه پارسیان و زاگرس جنوبی، راه‌اندازی گمرک منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد، تبدیل گمرک لامرد از مسافری به تجاری، استخر سرپوشیده لامرد و … از دیگر مواردی بوده که در این مدت انجام شده است.

وی اظهار کرد: برخی پروژه‌های دیگر هم تمام شده است، اما بنا به دلایلی در مدت حضور اینجانب رسما افتتاح نشد. من هم اصراری بر این موضوع نداشتم، چون مهم آن است که پروژه به بهره‌برداری برسد و مردم از آن بهره‌مند شوند، اینکه در زمان ما باشد یا دیگران خیلی مهم نیست. مردم هم به خوبی واقعیت‌ها را می‌دانند و حتی اگر افتتاح این پروژه‌ها برای مدتی به تعویق بیفتد، باز هم مردم می‌دانند این پروژه چگونه و با تلاش‌های چه کسی به نتیجه رسیده است. به عنوان نمونه اکنون درمانگاه تامین اجتماعی لامرد آماده افتتاح است و پروژه محور گله‌دار – دارالمیزان تا سه راهی جم هم به لطف الهی و با تلاش‌های فراوان به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری است که به هر دلیل در زمان مسئولیت حقیر افتتاح نشد.

پایان طرح مطالعاتی شهرجدید مسکونی تابناک در لامرد

نماینده مردم لامرد و مهر در خصوص شهرک مسکونی تابناک در لامرد گفت: شهر جدید ۵۴ هزار نفری لامرد که کلیه اقدامات آن انجام شده است و در این مدت کمتر راجع به آن سخن گفته بودم. این پروژه، یک طرح بسیار مهم است که مجوزهای آن اخذ شد، مشاور پروژه گرفته شد، مطالعات آن به اتمام رسید، پاسخ تمام استعلام های لازم از نهادهای مختلف گرفته شد، وزیر راه و شهرسازی هم در سفر به لامرد بر اجرای آن تاکید ویژه کردند و اکنون در شُرُف اخذ مجوز شورای عالی شهرسازی و معماری کشور است که امیدوارم بزودی عملیات اجرایی آن آغاز شود.

انتخاب پیمانکار نهایی پروژه انتقال آب از خلیج فارس به لامرد 

دبیر سابق کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه انتقال آب از خلیج فارس به لامرد و مهر از دیگر پروژه‌هایی است که در نیمه راه قرار دارد، گفت:  این یک طرح بسیار عظیم است و اصلا در تاریخ کشور بی‌سابقه است. پروژه انتقال آب از دریا و از یک استان به استان دیگر و خرید تضمینی آب توسط وزارت نیرو که سالانه حدود ۲۰ میلیارد تومان برای وزارت نیرو هزینه خواهد داشت، تاکنون در سراسر کشور بی‌سابقه بوده است، اما در مورد لامرد و مهر با وجود تمام سختی های کار بالاخره به تصویب رسید، وزارت نیرو خرید آب را به صورت تضمینی قبول کرد، ایمیدرو به نمایندگی از بخش خصوصی خرید آب صنایع را پذیرفت، فراخوان مناقصه برگزار شد، ۳۷ شرکت مطرح داخلی و خارجی در این فراخوان شرکت کردند و اسناد خود را ارائه دادند، مرحله دوم فراخوان هم برگزار شد و اکنون از میان شرکت‌های برگزیده، باید یک شرکت به عنوان پیمانکار نهایی انتخاب شود و کار را آغاز کند.

وی همچنین احداث پالایشگاه ۱۲۰ هزار بشکه‌ای میعانات گازی را یکی دیگر از طرح‌هایی  دانست که نیازمند پیگیری دارد ، گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد دلار هم دارای سرمایه‌گذار مشخص است، هم منابع مالی آن تامین شده است، هم مجوز تخصیص خوراک آن که از همه مهم‌تر است اخذ شده و هم موضوع اختصاص زمین و زیرساخت‌ها در منطقه ویژه اقتصادی لامرد حل و فصل شده است. تنها کافی است پیگیری‌های لازم ادامه یابد تا مجوز انتقال خوراک گرفته شود تا شاهد آغاز به کار این طرح عظیم باشیم که در این صورت با هدف‌گذاری که ما برای منطقه تعیین کرده بودیم و با ادامه کار صنایع بزرگ در حال ساخت و شروع به کار صنایع جدیدی که به برخی از آنها اشاره شد، می‌توان امید داشت ظرف چند سال آینده هیچ جوان بیکاری در این منطقه نداشته باشیم.

شهرستان لامرد به شهرستان ساحلی تبدیل شده است

نماینده مردم لامرد و مهر در دوره نهم مجلس شورای اسلامی با ارائه توضیحاتی درباره بازارچه مرزی لامرد بیان کرد: همه اقدامات لازم به منظور استقرار بازارچه مرزی لامرد هم صورت گرفته است. هم مصوبه دولت موجود است، هم نامه وزیر صنعت که در آن اشاره کرده است شهرستان لامرد به یک شهرستان ساحلی تبدیل شده و شرایط استقرار بازارچه مرزی را دارد، هم نامه به رئیس کل گمرک ایران که در آن سهمیه ارزی بازارچه مرزی لامرد را ۵ میلیون دلار مشخص و ابلاغ کرده است. انشاء الله دوستان بتوانند این موضوع را هم پیگیری کنند و ادامه دهند.

موسوی با با بیان اینکه راه آهن هم موضوع بسیار مهم دیگری بوده است که در نیمه راه قرار دارد و باید نماینده منتخب آنرا پیگیری نماید، گفت: مصوبه دولت جهت اجرای پروژه راه‌آهن شیراز – بوشهر- عسلویه- منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد اخذ شده است، مشاور گرفته شده و مطالعات هم به صورت کامل به اتمام رسیده است. مصوبه هیئت دولت برای ادامه مسیر به سمت ایستگاه زادمحمود لار و در ادامه راه آهن سراسری بافق – بندرعباس هم موجود است و مطالعات آن محور هم پایان یافته است و امیدوارم این پیگیری‌ها ادامه یابد تا مردم بتوانند تا ۴ سال دیگر صدای بوق قطار را در شهرستان لامرد بشنوند.

سیدموسی موسوی با بیان اینکه در این چهارسال از هیچ رانتی استفاده نکردم و هیچ چیز را برای خود و نزدیکانم نخواستم، اظهار کرد: من از ساعت ۸ صبح شنبه فردای انتخابات، بی‌توجه به نتیجه رقابت‌های انتخاباتی، مشغول پیگیری پروژه‌ها شدم و این روند تا امروز هم ادامه داشته و ان شاءالله تا آخرین ساعات آخرین روزی که در مجلس شورای اسلامی حضور دارم، یک لحظه هم از کار و فعالیت و پیگیری پروژه‌ها غافل نخواهم شد.

وی با بیان اینکه کاملا آماده همکاری با منتخب مردم در مجلس دهم هستم، گفت:  شاید یک سری مسائل برای خیلی‌ها هنوز حل نشده باشد، اما چون من تلاش داشته‌ام برای رضای الهی گام بردارم، بحمدالله برای من حل شده است. همه شما دیدید بعد از انتخابات پیام مکتوب دادم و ضمن اعلام تبریک به منتخب مردم، اعلام کردم که آماده هستم تا تجربیات چهار سال دوران نمایندگی را در خدمت ایشان بگذارم. با جناب آقای علوی تماس هم گرفتم و همین موضوع را بیان کردم و در دیدار حضوری هم پروژه‌ها را برای وی تشریح کردم و گفتم آماده هرگونه همکاری هستم.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 131 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:04

موسوی لاری در نشست هم اندیشی فعالان انتخاباتی:

مُهرستان » وزیر کشور دولت اصلاحات تاکید کرد: در مجموعه اصلاح‌طلبان که ریشه در عمق انقلاب دارد، یکپارچگی خود را حفظ خواهیم کرد و خود را برای گام سوم آماده خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی مُهرستان، حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالواحد موسوی لاری در نشست هم‌اندیشی فعالان انتخاباتی استان‌های شورای عالی سیاست‌گذاری که صبح امروز در تالار نیایش سعادت آباد در حال برگزاری است، در سخنان خود به تجربه تلخ هشت سال دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد اشاره کرد و گفت: ما درسال ۸۴ شرایطی را پشت سر گذاشتیم که اگر به آن نگاه کنیم روشن است که می‌توانستیم بهتر عمل کنیم و اگر کمی از دقت نظر و صرافتی که در سال ۹۲ به کار گرفتیم آن روز هم به کار می‌گرفتیم شاید آنچه در طول ریاست هشت ساله اصولگرایان با آن مواجه شدیم رخ نمی‌داد.

وی ادامه داد: حضور اصولگرایان در قوای مقننه و مجریه در طول هشت سال شرایط کشور را به سمتی برد که امروز نمی‌توانیم از آن به نیکی یاد کنیم.

عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه شاید یکی از دلایل به وجود آمدن شرایط هشت ساله دولت نهم و دهم نبود همدلی و درک متقابل در جبهه اصلاحات بوده است، اظهار داشت: اگر آن روزها همگرایی و داشتن نگاه جمعی در مواجهه با مسائل را پیشه می‌کردیم، حوادث به سمت و سوی دیگری می‌رفت و آنچه رخ داد تجربه نمی‌کردیم.

موسوی لاری با اشاره به اینکه موفقیت اصلاح‌طلبان در سال ۹۲ و ۹۴ معلول اجماع نظر تمامی اعضای این جبهه در کشور بود، تصریح کرد: همت جریان ریشه‌دار اصلاحات که در سال ۹۲ با از خود گذشتگی آقای عارف و پذیرفتن سند جمعی به جای خودمحوری، قبول کردن مصالح عمومی به مصالح گروهی بود باعث موفقیت اصلاح‌طلبان در سال‌های ۹۲ و ۹۴ شد.

وی با بیان اینکه دولت روحانی با توجه به مصالح ملت و پایبندی به اصول قانون اساسی کار خود را از سه سال پیش آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: این دولت از سوی مناسبات بین‌المللی تلاش کرد تا نگاه جامعه جهانی به ایران را عوض کند و نگاهی که علیه ایران بود را به نگاهی تغییر دهد که بر اساس آن، ایران به عنوان شریک جامعه جهانی پذیرفته شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه جبهه اصلاحات از سال ۹۲ تلاش کرده است تا آنچه در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم رخ داد، تثبیت شود اظهار کرد: ما از سال ۹۲ کوشیدیم تا موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری را برای رسیدن به فرداهایی بهتر هموار کنیم و از آن دوران بود که مجموعه‌ای از مشاوران و کارشناسان گرد آقای خاتمی جمع شدند و فعالیت خودرا در قالب یک شورای مشورتی برای مشاوره دادن به مسئولان کشور آغاز کردند و از دل همین شورا بود که در نهایت شورای سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان در سراسر کشور شکل گرفت.

موسوی لاری با بیان اینکه برداشته شدن گام دوم در انتخابات مجلس پایان راه نیست، یادآور شد: ما گام اول را در سال ۹۲ و گام دوم را در انتخابات مجلس دهم برداشته‌ایم اما این پایان راه نیست و ما گام سومی را در پیشرو داریم که باید با استواری بیشتر در مسیر آن حرکت کنیم.

وی افزود: هم اکنون نیاز به تشکیل مجلسی کارآمد و قوی داریم؛ مجلسی که ماجراجویی‌های گذشته را به مصالح عمومی ترجیح و منافع ملی را در سطح بین‌المللی و داخلی مورد توجه قرار دهد.

وزیر کشور اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه مجلس دهم باید بتواند دولت را مورد حمایت خود قرار دهد، ابراز داشت: این مجلس از چنان امکاناتی برخوردار باشد که اجازه سواستفاده‌های چند هزار میلیاردی را توسط افراد معمولی ندهد و مجلسی نباشد که در برابر این گونه اتفاقات دم بر نیاورد بلکه این مجلس نه باید دولت ساخته باشد و نه سد راه برنامه‌های دولت قرار شود.

موسوی لاری اضافه کرد:‌ جریان اصلاحات که عنوان یک جریان برآمده از ارزش‌های انقلاب، اندیشه انقلاب، اندیشه ما،‌ قانون اساسی و رهنمودهای رهبری که ریشه در عمق انقلاب دارد باید تلاش کند یکپارچگی خود را حفظ کند. اصلاح‌طلبان خود را برای برداشتن گام سوم آماده می‌کند و مجلسی را سامان خواهند داد که مجلس نمونه باشد.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 129 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:04

فرماندار پارسیان هرمزگان، الحاق پنج روستای این شهرستان را به فارس تکذیب کرد و گفت: برخی با ایجاد جو روانی قصد تشویش اذهان عمومی دارند و با این عده برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری مهرستان به نقل از جنوب نیوز، محمد رادمهر فرماندار پارسیان درنشست شورای اداری گفت : متاسفانه برخی در فضاهای مجازی با مطرح کردن موضوع الحاق پنج روستای غرب پارسیان قصد دارند جو آرام شهرستان را ملتهب کنند و این موضوع را بازیچه اهداف سیاسی خود قرار داده اند.

وی ادامه داد: همه مردم بدانند که هیچ برنامه در این خصوص در دستور کار نیست و فقط برخی در حال بهره برداری از اهداف شوم خود هستند و قصد دارند با ایجاد جو روانی و انتشار اخبار کذب تشویش اذهان عمومی کنند.

پنج روستای ساحلی پارسیان هرمزگان شامل فارسی ، اکبری ، سروباش ، تنبو شمالی و تنبو جنوبی است’.

هفته گذشته یکی از نشریات استان فارس به موضوع پیوستن پنج روستای شهرستان پارسیان هرمزگان به استان فارس دامن زد که به سوژه فعالان رسانه ،سیاسی و فرهنگی تبدیل شد.

به گزارش ایرنا، انتشار تصویری ازصفحه اول روزنامه خبرجنوب در گروه ها و شبکه های مجازی استان هرمزگان موجب شده تا در کنار موضوع واگذاری پنج روستای یاد شده به استان فارس بحث هایی نیز درباره مدیریت ارشد استان بین اعضای این گروهها شکل بگیرد.

عده ای مطرح شدن سوژه یاد شده را نتیجه ناتوانی استاندار هرمزگان برای پایان همیشگی این موضوع و اکتفای وی به مسکوت کردن و تعویق اجرای آن می دانند.

عده ای دیگر نیز مشغول شدن نمایندگان هرمزگان به موضوع جابجایی استاندار و تغییر مدیران استان را به عنوان غفلت از آنچه دغدغه های اصلی می نامند تلقی کرده اند.

روزنامه خبرجنوب عکس و تیتر صفحه اول شماره روز شنبه (۱۸اردیبهشت) خود را ‘فارس دل به دریا می زند’ انتخاب کرده است.

خبر کامل این تیتر را نیز در همان صفحه اول منتشر کرده و به نقل از معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس اتصال این استان به خلیج فارس را موجب شدت گرفتن رونق اقتصادی فارس اعلام کرده است.

به نوشته روزنامه خبرجنوب هادی پژوهش در سفر به شهرستان خنج افزود:اتصال فارس به خلیج فارس از مصوبه های دولت و شورای عالی امنیت ملی است که با محقق شدن آن تحول عظیمی در فارس روی خواهد داد.

طرح جداسازی بخش‌هایی از استان هرمزگان و پیوستن آن به استان فارس در اواخر دولت دوم محمود احمدی نژاد به تصویب رسید.

بر مبنای این طرح پنج روستای صورباش، فارسی، اکبری، تمبو جنوبی و تمبو شمالی از بخش کوشکنار تابع شهرستان پارسیان در استان هرمزگان جدا شده و به شهرستان لامرد استان فارس ملحق می‌شود.

این منطقه دارای چند اسکله و چند ناحیه ساحلی است که بدین ترتیب این طرح باعث همجواری استان فارس با شش کیلومتر از ساحل خلیج فارس می شود.

نهم مهر ۱۳۹۲ صادق عابدین، استاندار فارس، خبر از پیوستن روستاها به استان فارس داد که منجر به بروز اعتراض های دنباله دار و چند روزه و درگیری های خیابانی در بندرعباس شد.

عصر و شب ۱۶ مهر دست کم پنج هزار نفر از مردم بندرعباس در مقابل استانداری هرمزگان تجمع کردند. صبح روز بعد مقامات هرمزگان از توقف این الحاق خبر دادند و دولت تدبیر و امید ‘محمد احمدی را به جای عابدین به استانداری فارس منصوب کرد که محمد علی افشانی استاندار بعدی فارس نیز مدتی بعد ، خبر داد این استان به زودی به خلیج فارس متصل خواهد شد.

بانیان و موافقان این طرح، «تامین امنیت بیشتر دریاهای جنوب، تسریع در توسعه مناطق ساحلی جنوب، فعال کردن ظرفیت تجاری این نوار از کشور، با مسمی شدن نام خلیج فارس و افزایش معابر استراتژیک به دریاهای آزاد» را از اهداف و دلایل این طرح اعلام کرده‌اند.

مخالفان این طرح نیز معتقدند دلیل محرومیت منطقه باید ریشه‌ای حل شود نه از طریق انتقال این منطقه به استان فارس. به اعتقاد مخالفان، رفتارمسئولان دو استان به گونه‌ای بوده که انگار این دو استان زیر نظر دو دولت مختلف اداره شده و قرار است فقط به یک استان توجه ویژه شود.

شهرستان ۴۰هزار نفری پارسیان در ۵۰۰کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان وهرمزگان واقع شده است.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 101 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 0:29

مُهرستان » انجمن مردم نهاد (NGO) کانگ فوتوآ-۲۱ شهرستان مُهر تاسیس شد. 

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی مُهرستان؛ حسن طاهری از اعضاء موسس این انجمن با اعلام این خبر افزود؛ کانگ فوتوآ ۲۱ یک هنر رزمی اصیل ایرانی است که توسط دکتر احمد سلامی بنیانگذاری گردیده است. این سبک علاوه بر فعالیت به عنوان یک ورزش رزمی زیر نظر فدراسیون کونگ فو به عنوان یک تشکل مردم نهاد ( NGO) زیر نظر وزارت کشور و همچنین به عنوان یک انجمن ورزشی زیر نظر تربیت بدنی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری  فعالیت دارد.

استاد دکتر سلامی از پیشکسوتان کانگ فو توآ در ایران و جزء اولین راهدانان طریقت دانایی هستند که موفق به دریافت شال بند از سوی بنیانگذار کانگ فو توآ  می شوند.استاد سلامی سرهنگ بازنشسته نیروی انتظامی ، دارای درجه فوق لیسانس تربیت بدنی از دانشگاه تربیت مدرس با ارائه تز علمی (مقایسه دو روش طب سوزنی و ورزش درمانی در بیماران مبتلا به کمر درد) و دارای دکترای بیومکانیک با تز علمی (بررسی تاثیر حرکات بیومکانیکی بر روی خون، قلب و مغز بین دو گروه ورزشکار و غیر ورزشکار) از دانشگاه باکو هستند و عضو سابق هیات علمی دانشگاه علوم انتظامی تهران می باشند.

طاهری پیرامون این ورزش اضافه کرد؛ این سبک دارای اساسنامه ۲۷ ماده ای و اولین سبکی است که بعد از ۳۲ سال فعالیت به ثبت و تصویب فدراسیون ورزش های رزمی رسیده است. بر اساس منشور کانگ فو توآ-۲۱ و اساس نامه مصوب آن، در این سبک همراهان جهت بالا بردن سطح علمی با گذراندن دروس دانشگاهی به پیشرفت های برزگی نائل می آیند. این امر به مصداق آیه (( هل یستوی الذین یعلمون و الذین لایعلمون)) می باشد که در طریقت دانایی همه همراهان باید در کنار تربیت جسم، تربیت روان نیز داشته باشد و مسلما یک همراه تحصیل کرده و آشنا به علوم فیزیولوژی و سیکالوژی در تمرین کردن و تمرین دادن موفق تر ظاهر خواهد شد. همچنین هر ساله با برگزاری کنگره های مختلف در سطح کشور، تحقیقات و مقالات علمی همراهان ارائه می گردد که تا کنون بیش از ۵۰ کنگره علمی در این سبک برگزار شده است.

این ورزش اصیل ایرانی کاملا از الفاظ فارسی برای ضربات و درجات استفاده می شود. به عنوان مثال درجات به این ترتیب می باشد:  همراه- بایارومه- سیر راهدان- راهدان- سیر راهدار- راهدار- سیر راهبان- راهبان- جهانبان

در حال حاضر این سبک در کشور قریب به ۲۰ هزار هنر جو دارد و روز به روز به علاقه مندان این هنر رزمی بومی افزوده می شود.

به گزارش مُهرستان؛ کانگ فو توآ ۲۱ در شهرستان مُهر بخش گله دار توسط راهدان حسن طاهری در بهمن ماه ۹۲ شروع به فعالیت نمود. ایشان دارنده حکم مربیگری فدراسیون ایران، حکم مربیگری بین المللی، مدال طلای مسابقات دانشجویان کشور در سال  ۸۸ و ۱۷ سال سابقه رزمی در رشته های مختلف هستند.

در این رشته رزمی خشونت هیچ جایگاهی ندارد و یکی از مهمترین اهداف آن چنین می باشد:

در آماج کانگ فو قدرت آشتی است و انسانهای قدرتمند تجاوز گر نیستند بلکه هر چه ظلم وبیدادگری است در روح ضعیف انسانهاست.کانگ فو این راز را باز می کند و عدالتی هماهنگ بین جسم و روح به وجود می آورد. 

در کلاس های تمرینی این رشته رزمی تکنیک ها و فنون زیر آموزش داده می شود: مبارزه، دفاع شخصی، حرکات اکروباتیک و نمایشی، سلاح سرد(نانچاکو- سای- شمشیر و چوب)

بعد از یک سال فعالیت بیش از ۳۰۰ نفر هنر جو و علاقه مند را  به خود جذب کرده است و به همین دلیل  کلاس تمرینی این رشته به دو کلاس در منطقه گله دار تبدیل شد و به پرورش تن و روان نوجوانان و جوانان پرداخته می شود.

همراهان در این رشته ورزشی علاوه بر کلاس های فیزیکی دروس ورزشی و تربیت بدنی می گذرانند که زیر نظر دانشگاه علمی کاربردی شهر بابک کرمان می باشد تا همراه با رشد جسمی از لحاظ علمی هم پیشرفت کنند و مجوز رسمی از طرف دانشگاه به آنها داده میشود. همچنین این رشته رزمی در این دانشگاه بعنوان ” ورزش رزمی ملی ایرانیان” سالانه دانشجو می پذیرد.

فعالیت های این انجمن مردم نهاد در سطح شهرستان مُهر تاکنون بدین شرح است:

  • کلاس تمرین روز های فرد ساعت ۱۹ الی ۲۱ در صالحین گله دار
  • کلاس تمرین روز های زوج ساعت ۱۹ الی ۲۱ در مدرسه راهنمایی عارف صدیقی دهنو
  • حضور و ارائه مقالات در کنگره های علمی فرهنگی ورزشی- مرداد ماه ۹۳، میاندوآب- بهمن ماه ۹۳، نجف آباد اصفهان- مرداد ماه ۹۴، تهران- بهمن ماه ۹۴، آباده استان فارس
  • مراسم کوهپیمایی های ماهانه با حضور اولیای کانگ فو کاران
  • برگزاری امتحان فنی در هر فصل و ترفیع گرفتن همراهان
  • برگزاری همایش علمی فرهنگی ورزشی با حضور ریاست محترم انجمن استان فارس و مسولین شهرستان مهر و بخش گله دار- شهریور ماه ۹۴
  • توزیع فصلنامه علمی فرهنگی ورزشی “سوتو”
  • اجرای حرکات نمایشی و تعادلی در مدارس و در افتتاحیه المپیاد ورزشی مدارس منطقه گله دار

گفتنی است این انجمن تلاش می کند کلاس های ورزشی برای جوانان و بزرگسالان را در بخش های مُهر، اسیر و وراوی و همچنین برای بانوان برای ارتقا سطح علمی و ورزشی مردم این منطقه برگزار نماید.

http://ktoa21.ir/        www.kungfutoa21.ir

برخی از فعالیت های این انجمن در تصاویر قابل مشاهده است

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 121 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:53

مُهرستان » مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 122 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:54

مُهرستان » وزیر نفت با بیان این که وزارت نفت به مسئولیت اجتماعی خود واقف است اما تصور پولدار بودن نفت درست نیست، افزود: با این که وزارت نفت پول زیادی را تولید می کند اما بخش قابل توجهی از آن به یارانه اختصاص می یابد و مبلغ ناچیزی به این صنعت می رسد حتی در مواردی نیز ما در پرداخت حقوق پرسنل خود با مشکل مواجه هستیم.

به گزارش مُهرستان به نقل از شانا؛ بیژن زنگنه در نشست هم اندیشی پیرامون طرح جامع “مسئولیت های اجتماعی نفت در میحط پیرامونی” با حمایت از توجه وزارت نفت به سلامت و بهداشت تصریح کرد: همه فکر می کنند ما پولدار هستیم اما درآمدهای ناشی از صادرات نفت به خزانه واریز می شود و تنها مبلغ کمی از آن سهم نفت است.

زنگنه با بیان این که وزارت نفت به اجرای مسئولیتهای اجتماعی واقف است، افزود: پارسال ٣٨٠ میلیارد تومان به عمران مناطق نفتخیز اختصاص یافت که امسال این رقم تا ٧٠٠ میلیارد تومان افزایش می یابد.

وی با بیان این که صنعت نفت به مسئولیت اجتماعی خود واقف است اما باید در اجرای این مسئولیت نیز دولت هم به آن کمک کند، افزود: رفتار ما باید به گونه ای باشد که ساکنان محلی در عسلویه یا مناطق تحت فعالیت دیگر احساس کنند که ما آنها را دوست داریم و می خواهیم در درازمدت همراه و همگام آنها بوده و با آنها زندگی کنیم.

وی با تاکید بر توانمندسازی جوامع محلی در حوزه مسئولیت اجتماعی افزود: توجه به این مسئله سبب می شود تا مشکلات بعدی ما در این جوامع حل شود.

تاکید بر آموزش های فنی و حرفه ای در مناطق پیرامونی نفت

زنگنه نخستین گام در این زمینه را آموزش اعلام کرد و افزود: همیشه تاکید کرده ام که به هنرستانها و مراکز آموزش فنی و حرفه ای توجه ویژه ای شود.

وزیر نفت توسعه هنرستانها و مراکز آموزش فنی و حرفه ای را اثرگذارتر از دانشگاهها دانست و افزود: توسعه این مراکز علاوه بر این که سبب اشتغالزایی ساکنان محلی مناطق می شود، سبب می شود تا نیروهای حرفه ای آموزش دهیم که این امر در نهایت به نفع صنعت نفت تمام می شود.

وی ادامه داد: اولین کاری که مراکز فنی و حرفه ای انجام می دهند، استفاده از نیروهای بومی است نه این که در مناطق نفتی از نیروهایی غیربومی استفاده کنیم.

شهرک سازی باعث تقابل با جامعه محلی می شود

وزیر نفت با بیان اینکه طی چند سال گذشته تلاش کرده ایم تا از شهرک سازی در مناطق عملیاتی خودداری کنیم چراکه این امر را آفتی برای جامعه محلی می دانیم افزود: شهرکسازی در مناطق عملیاتی سبب می شود تا جامعه محلی با ساکنان این شهرکها ادغام نشده و در نهایت منجر به تقابل و درگیری آنها شود.

وزیر نفت با بیان این که طی سالهای اخیر مردم از شهرهای مختلف برای اشتغال به آبادان آمده اند و اکنون هویت آبادانی در آنجا ایجاد شده است ادامه داد: امروز تیم نفت آبادان متعلق به نفت نیست بلکه جزئی از هویت آبادان است که باعث خوشوقتی است.

وی ادامه داد: با پیشنهاد همکاران بخش اجتماعی، اصل بر این است که در درون شهرها به ساخت واحدهایی اقدام کنیم و افراد نیز در آنجا زندگی کنند درست است که در مرحله اول امکان دارد ٨٠ درصد امکانات مربوط به صنعت نفت باشد اما افراد به هم پیوسته خواهند بود و به مرور نیز مردم با یکدیگر پیوند داشته و ارتباط برقرار می کنند.

طرح های اقماری در عسلویه معنا ندارد

زنگنه با بیان این که توسعه طرحهای اقماری در مناطقی مانند عسلویه معنا ندارد، افزود: در طرحهای اقماری، کارکنان در هتل زندگی می کنند و خانواده با آنها نیست و این مسئله سبب می شود تا آنها دلبستگی نسبت به محلی که در آن کار می کنند نداشته باشند؛ در نتیجه شاهد این هستیم که هیچ هویتی در آن منطقه شکل نمی گیرد.

وی ساخت شهرکها را یکی از دلایل بی هویتی اعلام کرد و افزود: این مسائل سبب می شود تا بین خانواده ها و کارکنان مشکلاتی به وجود آید.

تلاش برای افزایش اعتبارات نفت برای عمران مناطق نفتی

زنگنه به افزایش اختصاص درآمدهای نفت به عمران مناطق نفتی اشاره کرد و افزود: این میزان هم اکنون به دو درصد رسیده است در حالیکه در سال ٧٩ ، ٢ در هزار بوده است.

وزیر نفت با اشاره به توجه دولت روحانی به مسئولیتهای اجتماعی ادامه داد: به پیشنهاد وزیر کشور قرار شده است تا از طریق وزارت نفت برای عمران مناطق هزینه شود که این مسئله از جمله اقدامات موثر برای بهبود سلامت در مناطق است.

وی ادامه داد: پارسال از دولت درخواست کردیم تا دو درصد از هزینه طرحها به اهداف اجتماعی اختصاص یابد که دولت نیز با این مسئله موافقت کرد و به سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز ابلاغ شد.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 101 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:54

مُهرستان » سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: در جلسه امروز با بررسی گزارش‌های دریافتی با توجه به مخدوش بودن روند برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه بندر لنگه، بستک و پارسیان و اثبات تخلفات صورت گرفته، صحت انتخابات در این حوزه تأیید نشد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مُهرستان؛ سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت:…

مُهرستان » سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: در جلسه امروز با بررسی گزارش‌های دریافتی با توجه به مخدوش بودن روند برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه بندر لنگه، بستک و پارسیان و اثبات تخلفات صورت گرفته، صحت انتخابات در این حوزه تأیید نشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مُهرستان؛ سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: در جلسه امروز با بررسی گزارش‌های دریافتی با توجه به مخدوش بودن روند برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه بندر لنگه، بستک و پارسیان و اثبات تخلفات صورت گرفته، صحت انتخابات در این حوزه تأیید نشد.

 در همین زمینه، سیامک ره‌پیک سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما بیان کرد: در جلسه امروز با بررسی گزارش های دریافتی با توجه به مخدوش بودن روند برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه بندر لنگه، بستک و پارسیان و اثبات تخلفات صورت گرفته، صحت انتخابات در این حوزه تأیید نشد.

به این ترتیب استان هرمزگان تا برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در سال ۹۶ دارای چهار نماینده در مجلس خواهد بود و انتخابات در این حوزه نیز همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در غرب استان برگزار می‌شود.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 144 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:54

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان مُهر:

صنایع دستی

کلاس آموزش صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف گلیم‌بافی ، حصیربافی ، خوس دوزی ، کیف و چرم ، بافتنی‌ها و نمدبافی در شهر مُهر برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری مُهرستان ؛ احمد تقوی سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان مُهر در این خصوص گفت: این کلاس‌ها طی دوره ۳ماهه بوده و هنرجویان پس از گذراندن دوره و آزمون کتبی و عملی ، کارت صنعتگری رشته‌هایی که در آن شرکت کرده‌اند را دریافت می‌کنند.

وی افزود: علاقه‌مندان هرچه سریع‌تر نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند زیرا ظرفیت شرکت‌کنندگان در کلاس‌ها بین ۱۰ تا ۲۰ نفر بیشتر نیست ،  شهریه ماهانه هر نفر ۵۰هزار تومان است.

احمد تقوی بابیان اینکه در پایان این کلاس‌ها مدرک صادر می‌شود ، عنوان کرد: برای هنرجویانی که موفق به اخذ کارت صنعتگری شوند ، مجوز مشاغل خانگی نیز صادر می‌شود که از طریق آن می‌توانند از تسهیلات کم بهره بانکی استفاده کنند.

لازم به ذکر است علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۵۲۸۲۴۵۶۵ تماس حاصل فرمایند.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 135 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:46

مُهرستان » چهاردهیمن دوره جشنواره قطعات کوتاه نمایشی با عنوان «شب های تئاتر لارستان» شامگاه جمعه ۲۴ اردیبهشت ماه با معرفی برگزیدگان در بخش های مختلف به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی مُهرستان؛ علیرضا فتحی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مُهر از درخشش هنرمندان انجمن نمایش شهرستان مُهر در جشنواره تئاتر شبهای لارستان خبر داد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مُهر در گفتگو با خبرنگار مُهرستان در این خصوص بیان داشت: دو نمایش خواستگاری اثر “آنتوان چخوف” و “تئاتریها” اثر سعید گل چمن هردو به کارگردانی سید حسین رزم دیده که به بخش پایانی جشنواره شبهای تئاتر لارستان راه یافته بودند با موفقیت به کار خود پایان دادند.
وی بیان داشت: در این جشنواره در زمینه های مختلف(بازیگری ،کارگردان ،طراحی پوستر و…) افرادی را به عنوان هنرمند برگزیده انتخاب شدند که دراین میان خانم فاطمه واثقی مقام اول بازیگر زن و جواد شمسی نسب مقام دوم بازیگر مرد را توانستند به خود اختصاص دهند که این ماحصل حضور هنرمندان انجمن نمایش شهرستان مُهر در این جشنواره هنری بود. وی افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مُهر موفقیت این دوهنرمند را به خانواده هنری شهرستان تبریک گفته و آرزوی موفقیت های بیشتر در آینده را دارد.

لازم به ذکر است ایشان همچنین از آمادگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مُهر برای همکاری با همه هنرمندان بویژه در بخش تئاتر –موسیقی- انجمن های ادبی – هنرهای تجسمی – عکاسی و خوشنویسی خبر داد.

برگزیدگان جشنواره شب های تئاتر لارستان به شرح زیر می باشد:

بخش خیابانی:

جایزه بهترین نمایش بطور مشترک به نمایش های «شی شیشه شکست و قطعه هنرمندان» از شهرستان خنج به کارگردانی کامران آرایش

بخش صحنه ای:

جایزه بهترین بازیگری مرد: احمد عباد از شهرستان بستک به عنوان نفر اول و جواد شمسی نسب از شهرستان مُهر به عنوان نفر دوم

جایزه بهترین بازیگری زن: فاطمه واثقی از شهرستان مُهر

جایزه بهترین طراحی صحنه: فریبا آذر از شهرستان بستک

جایزه بهترین طراحی پوستر: مژگان خلیلی از شهرستان قیر

گفتنی است هیئت داوران این جشنواره هیچ یک از گروه های نمایشی را حائز دریافت بهترین نمایش ندانست و صرفا به تقدیر شفاهی از فریبا آذر کارگردان اثر صفر درجه زیر صفر در گرما بسنده کرد.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 108 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:46

مُهرستان » استاندار فارس گفت: با وجود تمام مشکلات، مانع و کاستی هایی که به ویژه در بخش اعتبارات وجود دارد اما افق های روشنی را پیش روی کشور مشاهده می کنیم. به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی مُهرستان؛ سید محمد علی افشانی، در دیدار با ۱۸ نماینده منتخب مردم فارس در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای…

مُهرستان » استاندار فارس گفت: با وجود تمام مشکلات، مانع و کاستی هایی که به ویژه در بخش اعتبارات وجود دارد اما افق های روشنی را پیش روی کشور مشاهده می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی مُهرستان؛ سید محمد علی افشانی، در دیدار با ۱۸ نماینده منتخب مردم فارس در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شیراز افزود: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال ‘اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل’ نامگذاری شده، همه به عنوان خدمتگزاران مردم و نظام باید بکوشیم تا با هماهنگی و همکاری برای رفع مشکلات مردم گام برداریم.
وی بیان کرد: اگر بین تمام مسئولان هماهنگی، همدلی و اتحاد وجود داشته باشد، بدون تردید دستیابی به اهداف و برنامه ها هم آسان تر و درصد موفقیت ها نیز به مراتب بیشتر خواهد بود و این در نهایت به سود مردم خواهد بود.
استاندار فارس، برلزوم توجه به مناطق محروم و روستاهای این استان تاکید کرد و گفت: عدالت ایجاب می کند که در مقوله خدمت رسانی به تمام مناطق به ویژه مناطق روستایی و عشایری توجه داشته باشیم.
وی اظهار کرد: باید در تصمیم گیری ها و تقسیم اعتبارات به گونه ای عمل کنیم که دوردست ترین روستاهای استان هم بهره مند شوند.
استاندار فارس، با اشاره به مشکلاتی که به دلیل خشکسالی کشاورزان و دامداران این استان با آن مواجه هستند، بیان داشت: فقر و بیکاری سبب شده که کشاورزان و دامداران ما که یک روز حاکم طبیعت بودند امروز به حاشیه نشینی کشانده شوند.
افشانی ادامه داد: فعالیت بخش قابل توجهی از مردم این استان در حوزه کشاورزی است و به همین سبب توجه به این بخش از نیازهای ضروری این استان است و نمی توان این بخش را کنار گذاشت.
وی، مشکل اصلی کشاورزی استان فارس را بی آبی بیان کرد و گفت: باید برای حل مشکل آب زمان بگذاریم تا دولت به شکل ویژه پروژه ای را تعریف کند که این پروژه می تواند شامل سدسازی، انتقال آب از دریا، آبخیزداری، مکانیزه کردن کشاورزی و یا توسعه کشت گلخانه ای باشد.
افشانی، توجه به مرکز استان و پیگیری جدی امور مربوط به آن را نیز به نوعی کمک به توسعه و پیشرفت تمام استان دانست و افزود: اگر به مرکز استان توجه می شود و تلاش می شود که سرمایه گذاری در آن صورت گیرد، این به نفع تمام استان، استان های همجوار و حتی کشورهای همجوار خواهد بود.
وی گفت: بنابراین اگر در شیراز مرکز استان کاری انجام می شود، این بدان معنا نیست که تمام توجه و ظرفیت ها معطوف به این شهر شده و از سایر مناطق و شهرستان ها غفلت شده است.

**حاکمیت قانون، نیاز جامعه امروز ماست
استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، حاکمیت قانون را از نیازهای اساسی جامعه دانست و گفت: تمام اختلاف ها از نقطه ای آغاز می شود که قانون کنار گذاشته می شود و انسان ها می خواهند مطابق میل و اراده خود قوانین را تفسیر کنند.
افشانی افزود: بی شک هرکجا که قانون حاکم شود مشکلات هم بهتر و سریع تر رفع خواهد شد.
وی، توانمندی اداره امور مطابق با ماموریت سازمانی، سلامت مالی و اخلاقی و تابع سیاست های عمومی دولت بودن را سه ویژگی اصلی مدیران دانست و بیان داشت: نباید یک مدیر سالم، کاردان و توانمند را به این علت که به لحاظ تفکری با دولت همنظر نیست کنار بگذاریم و از توانایی چنین مدیری استفاده نکنیم.
استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم استفاده از قابلیت ها و ظرفیت های افراد توانمند در پست های مختلف مدیریتی گفت: اعتقاد داریم که هر فردی باید به نسبت توانایی که دارد در جای خودش قرار گیرد.
استاندار فارس، توسعه راه و راه آهن، ایجاد شهرک دارویی و راه اندازی شهرک گردشگری را از دیگر اولویت های مهم این استان اعلام کرد.
وی، از نمایندگان مجلس خواست که برای کاهش فاصله بین سود سپرده و تسهیلات به عنوان بهترین گام برای بهبود سرمایه گذاری تلاش کنند.
در این جلسه ۱۸ نماینده منتخب مردم فارس در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نظرها، پیشنهادها و راهکارهایی را ارائه کردند.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 120 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 2:27

مُهرستان » چهاردهیمن دوره جشنواره قطعات کوتاه نمایشی با عنوان «شب های تئاتر لارستان» شامگاه جمعه ۲۴ اردیبهشت ماه با معرفی برگزیدگان در بخش های مختلف به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مُهر؛ آثار این جشنواره که پس از ۴روز رقابت صحنه ای و خیابانی به ایستگاه آخر رسید، مورد ارزیابی هیئت داوران قرار گرفت. نکته قابل این جشنواره ترکیب ۱۱ نفره این هیئت بود که برای نخستین بار بصورت مخفیانه و از میان مخاطبان قدیمی تئاتر لار برای امتیاز دهی آثار این جشنواره گردهم آمدند.

برگزیدگان جشنواره شب های تئاتر لارستان به شرح زیر می باشد:

بخش خیابانی:

جایزه بهترین نمایش بطور مشترک به نمایش های «شی شیشه شکست و قطعه هنرمندان» از شهرستان خنج به کارگردانی کامران آرایش

بخش صحنه ای:

جایزه بهترین بازیگری مرد: احمد عباد از شهرستان بستک

جایزه بهترین بازیگری زن: فاطمه واثقی از شهرستان مُهر

جایزه بهترین طراحی صحنه: فریبا آذر از شهرستان بستک

جایزه بهترین طراحی پوستر: مژگان خلیلی از شهرستان قیر

گفتنی است هیئت داوران این جشنواره هیچ یک از گروه های نمایشی را حائز دریافت بهترین نمایش ندانست و صرفا به تقدیر شفاهی از فریبا آذر کارگردان اثر صفر درجه زیر صفر در گرما بسنده کرد.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 132 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 2:27

مُهرستان » نماینده اردبیل در مجلس نهم شامگاه یکشنبه در گفتگوی تلفنی با خبرنگار «خلیج فارس» گفت: عصر نیز یکی از مسئولان هرمزگان متن پیامی که از زبان من درباره اتصال فارس به دریاست روی گوشی ام ارسال کرد که باید بگویم جعل خبر شده است.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی مُهرستان به نقل از پایگاه خبری خلیج فارس؛ از بعدظهر یکشنبه پیام هایی در فضای مجازی استان بوشهر مبنی بر عملی شدن طرح انتزاع برخی روستاهای بوشهر و هرمزگان منتشر شد تا استان فارس به دریا متصل شود.

این پیام به نقل از «منصور حقیقت پور» عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس منتشر شده و منبع آن خبرگزاری “نسیم” عنوان گردیده بود.

هرچند افراد مطلع به فضای رسانه ای، با مراجعه به منبع خبری ذکر شده متوجه شدند که چنین مطلبی در خبرگزاری “نسیم” منتشر نشده، اما انتشار وسیع این پیام در فضای مجازی خصوصا گروههای واتس آپی استان، باعث نگرانی و پیگیری شهروندان درباره صحت و سقم این موضوع شد.

البته نزدیکی زمانی این پیام با اظهارنظر هفته پیش معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس که “اتصال فارس به دریا را قطعی دانست”، بر حجم گمانه زنی ها درباره صحت پیام امروز افزود.

حقیقت پور در گفتگو با «خلیج فارس»:

هیچ مصوبه ای درباره اتصال فارس به دریا نداشته ایم

بهترین فرد برای پیگیری این موضوع، حقیقت پور نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس بود که پیام های امروز به تقل از وی منتشر شد.

نماینده اردبیل در مجلس نهم شامگاه یکشنبه در گفتگوی تلفنی با خبرنگار «خلیج فارس» گفت: عصر نیز یکی از مسئولان هرمزگان متن پیامی که از زبان من درباره مصوبه کمیسیون امنیت ملی برای اتصال فارس به دریاست روی گوشی ام ارسال کرد که باید بگویم جعل خبر صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: تصویب تقسیمات کشوری یا دستور اجرای آن ارتباطی به کمیسیون های مجلس ندارد و کمیسیون امنیت ملی هم مصوبه ای در این خصوص نداشته و به دلیل پایان عمر این مجلس، دستور کار و جلسه ای هم ندارد.

حقیقت پور افزود: طبق اطلاع بنده، تغییر در تقسیمات کشوری برای اتصال فارس به دریا مربوط به دولت قبل است و دولت جدید هم به دلیل آماده نبودن شرایط، وقتی روی کار آمدن، درباره آن دست نگه داشت، ولی از وضعیت بعدی این موضوع اطلاعی ندارم.

وی در پایان گفتگویش با «خلیج فارس» تاکید کرد: این کمیسیون هیچ مصوبه ای در خصوص تقسیمات کشوری در جنوب نداشته و بنده نیز مصاحبه ای در این خصوص با خبرگزاری ها طی سال جدید نداشته ام و یادم نمی آید قبلا هم چنین صحبتی کرده باشم. باید بگویم جعل خبر صورت گرفته است.

ابلاغیه ای درباره اجرای تغییر در تقسیمات کشوری پارسیان نداشته ایم

در همین حال فرماندار پارسیان استان هرمزگان نیز به پیام واتس آپی درباره اجرایی شدن طرح انتزاع برخی روستاهای شهرستان به فارس واکنش نشان داد.

محمد رادمهر در گفتگویی که عصر یکشنبه با یکی از سایت های محلی پارسیان داشته، افزود: طبق پیگیری صورت گرفته از استانداری و وزارت کشور، ابلاغیه ای درباره اجرای تقسیمات کشوری در این شهرستان نداشته ایم و مطالب منتشر شده در فضای مجازی صحت ندارد.

ضرورت حفظ حساسیت استان های جنوبی و تذکر به مسئولان فارس

با وجود تکذیب های صورت گرفته، باید یادآور شد تمایل مسئولان استان فارس برای اتصال به خلیج فارس سابقه بیش از دو دهه دارد که هر بار با واکنش منفی و مقاومت آگاهانه افکار عمومی در بوشهر همراه شده که معتقد بوده اند تلاش ها در این خصوص، به انتزاع منطقه گازی عسلویه از استان بوشهر منجر می شود.

با این حال، در هفته های پایانی فعالیت دولت احمدی نژاد، مصوبه ای در خصوص الحاق چند روستای شهرستان پارسیان به لامرد فارس جهت دستیابی آن استان به دریا ابلاغ شد که موجی از اعتراضات مردمی را در بندرعباس و پارسیان در پی داشت.

با روی کار آمدن دولت یازدهم، این مصوبه به حالت تعلیق درآمد، ولی هر از گاهی با اظهارنظرهای مسئولان استان فارس، رنگ و روی نگرانی بر رخساره اهالی بوشهر و هرمزگان پدیدار می شود.

یکبار در سال ۹۲ ، «حسین هاشمی تختی» که سابقه معاونت سیاسی استانداری بوشهر در دولت قبل را دارد و منتخب بندرعباسی ها در مجلس دهم است، پس از ترک استانداری هرمزگان، طی مصاحبه ای گفته بود: «استان فارس چند دهه برای رسیدن به دریا در تکاپو است، اما وقتی مقاومت استان بوشهری ها را دیدند، به سراغ هرمزگان آمدند و چون آن حساسیت در مسئولان وقت ما دیده نشد یا از جزییات آن اطلاع نداشتند، با مشکل کمتری مواجه شد.»

سال ۹۳ نیز جعفر قادری، نماینده لامردی الاصل شیراز در مجلس طی مصاحبه ای تصریح کرد: اتصال فارس به دریا از طریق بوشهر ممکن نبود و نیست، زیرا تمام هستی بوشهر در عسلویه خلاصه می‌شود و در این استان حساسیت بالایی در این خصوص وحود دارد، از این رو یک متر از آن را هم نمی‌توان گرفت. بنابراین باید از استان هرمزگان به دریا وصل شد و تنها شهری که با هرمزگان مرز مشترک دارد، همین لامرد است؛ از این رو طرح مذکور ارتباطی به لامردی بودن من ندارد.

در سخنان بالامهمترین کلیدواژه استاندار سابق هرمزگان و نماینده شیراز، “مقاومت و حساسیت” بوشهری هاست.

به هر روی هرچند پیام های امروز درباره اجرایی شدن الحاق برخی روستاهای بوشهر و هرمزگان به فارس تایید نشده، ولی استمرار هوشیاری و حساسیت افکار عمومی این دو استان ضروریست.

ضمن اینکه این توقع و انتظار جدی وجود دارد که دلسوزان کشور در دستگاههای امنیتی و نظارتی به مسئولان استان همسایه تذکر دهند که مراقب اظهارنظرهای حساسیت برانگیزشان پیرامون دو استان همسایه باشند تا امنیت ملی، آرامش جنوب و ذهنیت ساکنان این دو استان با سخنان گاه و بیگاه آنها خدشه دار نشود.

متن خبری که امروز در فضای مجازی استان های بوشهر و هرمزگان منتشر شده، در ادامه می خوانید:

فوری.     فوری

الحاق فارس به دریا از امروز اجرایی شد. چهار روستای غرب هرمزگان شامل فارسی. تنبو. سهمو شمالی و سهمو جنوبی به شهرستان لامرد متصل شدند و لامرد به عنوان شهرستانی ساحلی شناخته شد. در طرح الحاق، لامردی های مقیم تهران نقش بسزایی داشتند. علوی وزیر اطلاعات، موسوی نماینده سابق لامرد، قادری نماینده لامردی الاصل شیراز، موسوی لاری و دکتر شکیب عضو شورای شهر تهران که اصالتا لامردی است

منصور حقیقت‌پور، عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار «نسیم» گفت: کمیته‌ای از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای بررسی وضعیت پیوستن برخی از شهرهای استان بوشهر به استان فارس، به این منطقه سفر می کنند.

وی در ادامه افزود: کمیته، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در استان فارس در نظر دارند از لحاظ اجتماعی، سیاسی و امنیتی موضوعات را بررسی خواهند کرد.

حقیقت پور در ادامه بیان کرد: شورای عالی امنیت پذیرفته است که استان فارس تا مرز خلیج فارس کشیده شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: کمیته کمیسیون امنیت ملی وسیاست به سرپرستی حقیقت پور اواخر روزهای هفته جاری به استان فارس سفر می کنند.

وی افزود: برخی از شهرها و روستاهای استان بوشهر با تصویب شورای عالی امنیت به شهرستان لامرد استان فارس ملحق خواهند شد.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 124 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 2:27

مُهرستان » نونهالان مهدکودک قائم شهر مُهر به همراه مربیان و و مادرانشان پایان دوره آموزشی خود را جشن گرفتند. به گزارش مُهرستان از جمله برنامه های این جشن که صبح دیروز در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد برگزار شد، اجرای سرود، تواشیح، نمایش و… توسط نونهالان مهد، اهداء لوح پایان دوره و هدیه…

مُهرستان » نونهالان مهدکودک قائم شهر مُهر به همراه مربیان و و مادرانشان پایان دوره آموزشی خود را جشن گرفتند.

به گزارش مُهرستان از جمله برنامه های این جشن که صبح دیروز در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد برگزار شد، اجرای سرود، تواشیح، نمایش و… توسط نونهالان مهد، اهداء لوح پایان دوره و هدیه از طرف مهدکودک به نونهالان مهد و سخنرانی جناب سرهنگ رضایی جانشین فرماندهی سپاه ناحیه مُهر بود.

لازم به ذکر است در این مراسم از مربیان مهدکودک قائم شهر مُهر نیز در قالب اهداء هدیه تقدیر به عمل آمد.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 119 تاريخ : جمعه 24 ارديبهشت 1395 ساعت: 4:07

مراسم گرامیداشت هفته مقام معلم بخش اسیر درروستای چاه شورک این بخش برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری مُهرستان ؛ مجید غلامپور معاون فرماندار شهرستان مُهر در این مراسم ضمن گرامیداشت مقام معلم ، بیان داشت: رسالت معلمی بی شباهت به رسالت پیامبران نیست. معلمان می کوشند تا انسان هایی منطبق با آموزه های اسلامی برای ساختن ایرانی آباد تحویل اجتماع دهند.

وی افزود: معلمان والدین دوم دانش آموزان خود هستند و دلسوزانه در راه حل مشکلات درسی و روحی دانش آموزان می کوشند و لذا جامعه باید این قشر زحمتکش را مورد حمایت جدی قرار دهد تا جز رسیدگی به دانش آموزان و آموزش نسل آینده ما دغدغه دیگری نداشته باشند.

در ادامه سید عبدالرسول موسوی بخشدار اسیر گفت: ایران اسلامی در رشد علم از جایگاه خوبی برخوردار است ، بی شک اگر امروز کشور ما شاهد ظهور نخبگان علمی است ، مدیون زحمات اساتید و معلمین با وجدانی است که دلسوزانه و صادقانه وقت خود را برای پرورش و آموزش فرزندان ما می گذارند.

گفتنی است در این مراسم برنامه های متنوعی از قبیل اجرای سرود،دکلمه،شعر،نمایش های رزمی،اهداء جوایزولوح تقدیربه معلمان نمونه استانی ومنطقه ای انجام شد.

لازم به ذکر است این مراسم با  همکاری بخشداری اسیر و شورای اسلامی،دهیاری ،گروه فن آوران و اهالی روستای چاه شورک و باحضور پررنگ فرهنگیان سراسربخش ، معاون فرماندار مُهر،بخشداراسیر،رئیس دفتر نماینده منتخب مردم شریف شهرستانهای مهرولامرد ، مسئولین ادارات وارگانها برگزارگردید.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 124 تاريخ : پنجشنبه 23 ارديبهشت 1395 ساعت: 13:46

مُهرستان / سید جواد موسوی » چند سالی است که در آستانه آغاز فصل گرم با حوادث ناخوشایند آتش سوزی در عرصه های طبیعی شهرستان مُهر مواجه می شویم و هر چه زمستان پربارتر و بهار سرسبزتری داشته باشیم، در تابستان به علت خشک شدن علوفه های روئیده در زمستان، خطر آتش سوزی در تابستان هم افزایش می یابد و متاسفانه امسال نیز باغ های زیبا و بکر تنگ مُهر، این «بهشت گم شده جنوب» طعمه حریق شد تا قامت های استوار نخل ها در هُرم آتش خاکستر شود.

  از آنجایی که جبران این خسارات به عرصه های سبز امکان پذیر نیست، زیرا بعضاً درختانی با بیش از سه دهه عمر از بین رفته اند؛ لذا کماکان در این حوزه نیز پیشگیری بهتر از درمان است  و می طلبد که هر مسئولی در حیطه وظایف خود در امر پیشگیری  مشارکت فعال داشته باشد.

 نهاد های فرهنگی مثل آموزش و پرورش می توانند لزوم پرهیز از روشن کردن آتش در محیط های پرخطر و یا رعایت مسائل ایمنی در صورت نیاز به آتش را به دانش آموزان گوش زد کنند. سازمان محیط زیست  با نصب تابلوهای هشدار دهنده در مناطق متعدد این مساله را در محیط یاد آوری کند. جهاد کشاورزی می تواند با در نظر گرفتن اعتباراتی در جهت هرس شاخ و برگ های درختان و باغاتی که رها شده اند اقدام تا زمینه های آتش سوزی را کم کنند و همچنین در صورت بروز خسارت به باغ ها به منظور کاشت نهال جدید نهایت همکاری و جدیت را داشته باشد.

می توان  با راه اندازی ایستگاه ویژه آتش نشانی  مخصوص عرصه های جنگلی در صورت وقوع در مهار سریع آن موفق بود، چون پیشگیری صد در صدی امکان پذیر نیست و همواره در موارد وقوع آتش سوزی شاهد تلاش های قابل تقدیر پرسنل شهرداری مُهر بوده ایم؛ اما در مواردی تجهیزات شهرداری به علت اینکه برای شهر طراحی شده در عرصه های طبیعی دچار مشکل می شدند  و لازم است تا تجهیزات مخصوص این محیط مستقر گردد.

منطقه ما در مجاورت عظیم ترین تأسیسات صنعتی و آلاینده کشور قرار دارد و علاوه بر آن وجود بزرگترین پالایشگاه گاز شیرین کشور و همچنین چشم انداز صنعتی منطقه ، و هوایی برای تنفس که دیگر سالم نیست! حفظ و گسترش فضای سبز  یکی از مسائل اولویت دار در منطقه است.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 135 تاريخ : پنجشنبه 23 ارديبهشت 1395 ساعت: 13:46

مُهرستان » اجرای عملیات راهداری در محور های تحت پوشش اداره راه و شهر سازی مُهر بی وقفه اجرا می شود. به گزارش مُهرستان به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، مهندس رهام سلیمانی رئیس اداره راه و شهر سازی مُهر اظهار کرد: اکیپ راهداری این اداره در حال انجام عملیات راهداری…

مُهرستان » اجرای عملیات راهداری در محور های تحت پوشش اداره راه و شهر سازی مُهر بی وقفه اجرا می شود.

به گزارش مُهرستان به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، مهندس رهام سلیمانی رئیس اداره راه و شهر سازی مُهر اظهار کرد: اکیپ راهداری این اداره در حال انجام عملیات راهداری در محور های تحت پوشش می باشند.

رئیس اداره راه و شهر سازی مُهر ادامه داد: از اقدامات صورت گرفته جهت ایمن سازی محورها می توان به  بوته کنی، تسطیح حریم، پاکسازی آبروها، ورودی و خروجی پلها اشاره کرد.

وی افزود: طول این مسیر پنج کیلومتر بوده و ده دستگاه ماشین آلات راهسازی مشغول به کار بوده اند.

مهندس سلیمانی همچنین از مردم این منطقه خواست تا انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق پیام کوتاه به شماره ۳۰۰۰۴۸۶۶۰۰۱۹۷۱با اداره روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی لارستان در میان بگذارند.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 143 تاريخ : پنجشنبه 23 ارديبهشت 1395 ساعت: 13:46

مُهرستان » شهردار مُهر گفت: در شهرستان مُهر نیازمند وجود امکانات ویژه ای جهت حفظ باغات و مراتع از آتش سوزی های احتمالی هستیم و باید هرچه سریع تر یک مرکز معین و مجهز جهت رسیدگی به موارد مشابه در کل شهرستان راه اندازی شود.

به گزارش مُهرستان به نقل از خبرگزاری ایلنا؛ سید علی اصغر علامه، شهردار شهر مُهر در گفت‌وگو با این خبرگزاری، گفت: متأسفانه صبح روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت یکی از باغات شمالی منطقه گردشگری تنگ مُهر دچار حریق شد و به دلیل وزش باد شدید خیلی سریع آتش به دیگر باغ های اطراف سرایت کرد.

وی افزود: پس از دریافت گزارش حریق تیم آتش‌نشانی شهرداری مُهر و یک اکیپ دیگر از پالایشگاه پارسیان مُهر در منطقه حضور یافته و تا ساعت ۱۳ اقدام به اطفاء حریق کردند. متأسفانه حوالی ساعت ۱۶ به دلیل وزش باد و ماهیت درخت نخل در مواقع حریق، دوباره آتش شعله‌ور شده و با گسترده‌تر شدن حریق ساعت ۲۰ یک اکیپ دیگر از پالایشگاه پارسیان مُهر در محل حاضر می شوند و نهایتاً تا حوالی بامداد امروز (سه شنبه) و پس از اینکه چندین هکتار از باغات نخل در آتش سوخت ، حریق کنترل شد.

شهردار مُهر خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اصلی ما جهت کنترل و اطفاء حریق در تنگ مُهر عدم وجود راه دسترسی مناسب به تنگ مُهر و خصوصاً به باغات بود که به منظور حل این مشکل مجبور بودیم بخش زیادی از وقت خود را به باز کردن محلی برای عبور ماشین های آتش نشانی اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: از اداره راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی انتظار می‌رود به منظور کنترل بهتر حوادث و آتش سوزی‌هایی که ممکن است در آینده اتفاق بیافتد ، با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست و میراث گذشتگان، نسبت به ایجاد راه‌هایی بین باغات اقدام کنند.

علامه با بیان اینکه بزرگترین کمربند سبز جنوب فارس در شهرستان مُهر قرار دارد، گفت: بیش از ۶۰ کیلومتر باغات نخل از روستای چاه شرف تا شهر اسیر شهرستان مُهر امتداد دارند و وجود منطقه تفریحی بزرگ تنگ مُهر و تنگه های فاریاب ، خله ، چک چک ، خوزی،شول،فال و… و همچنین مجاورت این نخیلات با رشته کوه های شهرستان زنگ خطری درخصوص گسترش آتش سوزی های احتمالی در تابستان پیش رو است که باید در لحظات نخست کنترل شود ، وگرنه فاجعه به بار خواهد آمد.

شهردار مُهر خواستار تجهیز یک مرکز معین برای پوشش حوادث سراسر شهرستان شد و اظهار داشت: شهرداری مُهر در آتش سوزی هایی که طی سالیان گذشته در شهرستان و خصوصاً بخش مرکزی اتفاق افتاده امکانات محدود خود را به کار گرفته است اما با توجه به امکانات محدود توانایی اطفاء حریق گسترده و یا کنترل دو حریق همزمان را نداریم.

سیدعلی اصغر علامه خواستار تخصیص اعتبار ویژه‌ای از منابع شهرستانی شد و عنوان کرد: در شهرستان نیازمند وجود امکانات ویژه‌ای جهت حفظ باغات و مراتع از آتش سوزی‌های احتمالی هستیم. باید هرچه سریع‌تر یک مرکزمعین و مجهز جهت رسیدگی به موارد مشابه در کل شهرستان راه اندازی شود.

علامه در پایان ابراز داشت: مردم تلاش کنند از طبیعت و خصوصاً نخلستان های موجود در شهرستان که میراثی بزرگ از زحمات پیشینیان است ، مراقبت کنند و اگر به هنگام تفریح آتشی روشن می کنند حتماً نسبت به خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.

به گزارش ایلنا، براساس اظهارات شاهدان عینی ، آتش سوزی تنگ مُهر تعمدی بوده و شخصی موتور سوار اقدام به پرتاب ماده ای آتش زا کرده و سپس از محل فرار کرده است.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 129 تاريخ : سه شنبه 21 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:54

مُهرستان / زهرا مزارعی » به مناسبت هفته‌ی گرامیداشت مقام معلم، طی مراسمی از سوی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان مُهر از معلمین این شهرستان تقدیر و تشکر به عمل آمد. به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی مُهرستان این مراسم با قرائت قرآن کریم توسط آقای رحمانی عضو شورای اسلامی شهر مُهر و از معلمان باسابقه شهر…

مُهرستان / زهرا مزارعی » به مناسبت هفته‌ی گرامیداشت مقام معلم، طی مراسمی از سوی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان مُهر از معلمین این شهرستان تقدیر و تشکر به عمل آمد.
به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی مُهرستان این مراسم با قرائت قرآن کریم توسط آقای رحمانی عضو شورای اسلامی شهر مُهر و از معلمان باسابقه شهر مُهر آغاز شد.
سپس آقایان حاجی پور و علیزاده و خانم هنر، از معلمان و شاعران فرهیخته شهرستان اشعار و دکلمه‌ی را که از زبان خود در وصف مقام معلم سروده بودند را تقدیم به حضار کردند.
ابراهیم سلامی رئیس آموزش و پرورش شهرستان در این مراسم در خصوص مقام معلم و تبریک و تهنیت بمناسبت این هفته بزرگ به ایراد سخنرانی کوتاهی پرداخت
پس از وی سیدمحمد موسوی فرماندار شهرستان مُهر نیز طی سخنانی ضمن عرض تبریک و سپاس از معلمین سخت کوش حاضر و تمام معلمین کشور به نقش پررنگ معلم و تاثیر آن برجامعه اشاره نمود.
در پایان این مراسم نیز پس از اجرای سرود معلم توسط دانش آموزان دبستان آیت الله سعیدی شهر مُهر ، قرعه کشی و اهداء جوایز به برندگان مسابقه پیامکی ویژه معلمین ؛  ازمعلمین و مدیران نمونه شهرستان مُهردر قالب اهداء جوایز تقدیر و تشکر به عمل آمد.

عکس: زهرا مزارعی

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 133 تاريخ : سه شنبه 21 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:46

مُهرستان »

سایه ها سوختند…

اقتدار آتش درون نخل های سر به فلک کشیده ی تنگ مُهر، دل های مردمان خطه ی آفتاب تابنده و خاک تفتیده را سوزاند…

من نخل هستم!

سایه بانی بی منت
یادگاری از دل تاریخ…
همنشین و هم سفره ی مردمانِ این سرزمین در سال های تنهایی

ناراحتی من، بابت از بین رفتن گذشته ام نیست… چرا که یاد و خاطره ام ریشه ی استواری در دل خاک است

اما ای یار دیرین… از آن بگویم که
اگر تمام آب های جاری هم بر روی من بریزی باز هم برای اطفاء آتش گُر گرفته ای که درونم زبانه می کشد، کافی نیست!

سال هاست که درون سینه ام پنهان بود و اکنون تو آن را به نظاره نشسته ای… نمی توانستم شاهد سوختن سایه های قامت کشیده باشم… صدای ناله و شکستنشان را بشنوم و سکوت کنم!

من نخل هستم!

خاموش تر از همیشه…
بر شماست که ناله ی شکسته شدن مرا بشنوی

آه…سوختنش مرا یاد سروده ی آن شاعر همنشین آتش انداخت که گفت:

 

“” این چنین گرم در خود مسوز
مپیچ این چنین تلخ بر خود مپیچ
که گر دستِ بیدادِ تقدیرِ کور
 تو را می دواند به دنبال باد
 مرا می دواند به دنبال هیچ””

احمد بهار

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 123 تاريخ : سه شنبه 21 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:46